Letní QRP závod 2010

Do sekce Provoz VKV byla uložena reportáž o naší účasti v "klasickém" letním QRP závodu 2010.

 

O naší účasti v letošním "QRP multi-contestovém víkendu" jsme měli jasno už od počátku. Výběr byl jednoznačný - sobotní "truc" závod vzhledem k předpokládané minimální účasti protistanic vůbec nepřipadal v úvahu a trávit v dnešní době 24 hodin na kopci a "troubit" celou noc deseti watty do prázdného pásma se nám zdálo jako pěkná pitomost. V úvahu tedy připadal pouze "klasický" šestihodinový QRP závod. Alespoň pro porovnání s loňským ročníkem.
Vyrazili jsme v neděli ráno na stejné místo a ve stejné sestavě, jako na zimní contest: Jirka - OK1MWW, Alex - OK1IUO a Vojta - OK1GI. Jelikož auto se střesním nosičem (OK1GI) bylo již nabalené na rodinnou dovolenou v 9A zůstala 16el F9FT doma na střeše a s sebou jsme vzali 7el DK7ZB a několik trubek na její vyzvednutí alespoň do 5ti metrů, což se vešlo dovnitř auta. Všechno bylo sestaveno a funkční cca hodinu před začátkem závodu (na což nejsme zvyklí) a mohli jsme tedy chvíli poslouchat těch pár stanic, které se "trápily" ve 24hodinovém závodu.
Začátek závodu probíhal v pohodovém tempu (chvílemi byl i pěkný "pile up") do chvíle, kdy opět zapracoval pan Murphy a "zakousl" se nám ntb s deníkem. Při opětovném spuštění nastala "shoda náhod jako v Černobylu", jelikož na ntb bylo nainstalováno v různých adresářích několik verzí logu VUSC. Samozřejmě došlo k mixu... Na malé účasti OK stanic se zřejmě projevily nedávné povodně v severních Čechách. O to víc stanic "hrálo" z jihu:S5, 9A, E7, OE, I a F a vzhledem k absenci "big gun" stanic bylo dovolávání velmi snadné. Závod jsme odjeli a deník se dokonce podařilo i uzavřít a nakopírovat na flashku OK1MWW, který měl odeslat deník k vyhodnocení.
Po návratu domů jsem přesedl do již připraveného auta a vyrazil na 1100km dlouhou cestu do 9A. Zhruba po 100km mi zazvonil tlf a Jirka mi oznámil, že na flashce je pouze 49 QSO. Po dobře odjetém závodu velmi "studená sprcha"! Noťas jsem měl doma a rodině bych asi nevysvětlil, že se budeme vracet, takže už jsme se s tímto stavem velmi těžko smiřovali. Naštěstí už je 21. století a většina problémů se dá řešit po telefonu: odblokovat alarm, navigovat příbuznou, která měla klíče, kde co najde, aktivovat alarm a ntb dopravit Jirkovi. Zbývalo již jen doufat, že se požadovaná data podaří vydolovat. Nakonec se to Jirkovi povedlo ve spolupráci s autorem logu OK1DIX - TNX. Zde musím prohlásit, že za uvedený problém si můžeme sami a tomuto SW zůstaneme věrni i nadále, jelikož lepší log na VKV neznám a navíc autor velmi rychle a ochotně reaguje na náměty a připominky (stejnou zkušenost mám i s oblíbeným logem TR4W na KV). Prohlašuji, že s OK1DIX nejsme v příbuzenském poměru a ani za reklamu nejsme placeni. Prostě se nám tento log líbí, jelikož je "User friendly".

Obrázky a mapy spojení jsou uloženy v rubrice Fotogalerie

Pohled na první místo v předběžných výsledcích nás uspokojuje a veškerá uvedená činnost tedy nebyla marná.


22.8.2010 Vojta - OK1GI

Aktuality
(27.07.2019)

Přidány diplomy OK1KUO za první místo ve všech kategoriích které jsme jeli (1.3/2.3/3.4 GHz)

(07.06.2019)

Přidány diplomy pro OK1KUO a OK1KAS

(29.05.2019)

Do diplomů přidán OL120AB pro OK1VOF (mám i pro OK4AS a OK1KAS) a k II. subregu nahrána fotografie zasněžené Zakleté